مشاوره و هیپنوتیزم

  • ۰
  • ۰

هیپنوتیزم در اصفهان

"راستش را بخواهید، من متعجب بودم که آیا واقعاً در حال زایمان هستم، زیرا مطمئناً قرار بود دردناک تر از این باشد." این شونا است که تولد اخیر دخترش را توصیف می کند. راز او؟ هیپنوتیزم در دوران بارداری، او یاد گرفت که چگونه خود را به حالتی هیپنوتیزم کند که به او امکان می داد درد زایمان را به حداقل برساند و به قول خودش «از همه چیز لذت ببرد».

کلمه هیپنوتیزم ممکن است یک ساعت در حال چرخش یا یک سرگرم کننده را به ذهن متبادر کند که مردم را به این باور برساند که برای سرگرمی تماشاگران برهنه هستند. تاریخ آن یکی از جادوها و جادوها، داستان های شارلاتان های غیبی و استثمارگر است. پزشکان به ندرت پزشک یا مشاور هستند، کارآزمایی‌های بالینی برای دریافت بودجه تلاش می‌کنند و هنوز هیچ مرجع نظارتی وجود ندارد که این عمل را نظارت کند.

با این حال، با وجود این مشکلات، مردم به این روش روی می‌آورند تا به همه چیز از زایمان گرفته تا گرگرفتگی، اضطراب و دردهای مزمن کمک کنند، و تحقیقات فزاینده‌ای شروع به تایید مزایای آن کرده‌اند. ما همچنین شروع به بررسی نحوه عملکرد واقعی آن و اتفاقاتی که در طول آن در مغز می‌افتد، هستیم

با این حال، با وجود این مشکلات، مردم به این روش روی می‌آورند تا به همه چیز از زایمان گرفته تا گرگرفتگی، اضطراب و دردهای مزمن کمک کنند، و تحقیقات فزاینده‌ای شروع به تایید مزایای آن کرده‌اند. ما همچنین شروع به بررسی نحوه عملکرد واقعی آن و اتفاقاتی که در مغز در طول هیپنوتیزم می‌کند، داریم.

نتیجه این است که نحوه تعریف هیپنوتیزم در حال تغییر است و استفاده از آن در طب رایج در حال افزایش است. کالج سلطنتی مامایی بریتانیا در حال حاضر دوره های هیپنوتیزم و بودجه آموزشی در این تکنیک را تأیید می کند. برخی از متخصصان بیهوشی اکنون هیپنوتیزم را در جعبه ابزار خود گنجانده اند و حتی از آن به عنوان راه حلی برای بحران اعتیاد به مواد افیونی یاد می شود. هیپنوتیزم مطمئناً همه چیز را درمان نمی کند، اما یادگیری اینکه چه چیزی موثر است، چرا کار می کند و چگونه آن را انجام دهیم ممکن است به ما کمک کند تا از قدرت ذهن برای برخی استفاده کنیم…

وقتی کلمه هیپنوتیزم را می شنوید، ممکن است هیپنوتیزم کننده اسرارآمیز را تصور کنید که در فیلم ها، کتاب های مصور و تلویزیون رایج شده است. این مرد شوم و بزی، ساعت جیبی را به جلو و عقب تکان می دهد و سوژه خود را به حالت نیمه خوابیده و زامبی مانند هدایت می کند. پس از هیپنوتیزم، سوژه مجبور به اطاعت می شود، صرف نظر از اینکه این درخواست چقدر عجیب یا غیراخلاقی است. سوژه با زمزمه "بله، استاد" دستور شیطانی هیپنوتیزور را انجام می دهد.

البته این نمایش محبوب شباهت کمی به هیپنوتیزم واقعی دارد. در واقع، درک مدرن از هیپنوتیزم در چندین نکته کلیدی با این تصور در تضاد است. سوژه هایی که در خلسه هیپنوتیزمی هستند برده «اربابان» خود نیستند - آنها دارای اراده آزاد مطلق هستند. و واقعاً در حالت نیمه خواب نیستند -- آنها در واقع بیش از حد توجه هستند.

درک ما از هیپنوتیزم در قرن گذشته بسیار پیشرفت کرده است، اما این پدیده هنوز به نوعی رمز و راز است. در این مقاله، برخی از نظریه‌های رایج هیپنوتیزم را بررسی می‌کنیم و روش‌های مختلفی را که هیپنوتیزم‌کنندگان هنر خود را به کار می‌گیرند، بررسی می‌کنیم.

اطلاعات بیشتر.

منیع:

https://taghirbavar.com/hypnosis/

  • ۰۰/۰۹/۰۹
  • zahra farzane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی