مشاوره و هیپنوتیزم

  • ۰
  • ۰

هیپنوتیزم در اصفهان

به چشمان من نگاه کن این عبارت تصاویری از یک روان درمانگر را در ذهن تداعی می کند که ساعت جیبی را تاب می دهد. یا شاید شما کاترین کینر را در فیلم Get Out تصور می‌کنید که به فنجان چای او ضربه می‌زند و مردی را که نمی‌خواهد به حالت برزخ هیپنوتیزمی می‌فرستد.

ایروینگ کرش، مدرس و مدیر برنامه مطالعات دارونما در دانشکده پزشکی هاروارد، می‌گوید: «افسانه‌های زیادی درباره هیپنوتیزم وجود دارد که عمدتاً از ارائه رسانه‌ها، مانند فیلم‌های تخیلی و رمان‌ها سرچشمه می‌گیرند». اما با کنار گذاشتن کلیشه های فرهنگ عامه، کرش می گوید که هیپنوتیزم یک شکل کاملاً مطالعه شده و قانونی از درمان کمکی برای شرایطی است که از چاقی و درد پس از جراحی گرفته تا اضطراب و استرس را شامل می شود.

از نظر کاهش وزن، برخی از تحقیقات کرش نشان داده است که در مقایسه با افرادی که تحت درمان شناختی رفتاری (CBT) قرار می گیرند - یکی از شواهد ترین درمان های غیردارویی برای کاهش وزن، افسردگی و بسیاری از شرایط دیگر - کسانی که تحت درمان شناختی قرار می گیرند. رفتار درمانی همراه با هیپنوتیزم باعث کاهش وزن قابل توجهی می شود. پس از چهار تا شش ماه، کسانی که تحت درمان CBT + هیپنوتیزم قرار گرفتند بیش از 20 پوند وزن کم کردند، در حالی که آنهایی که به تازگی CBT انجام دادند، حدود نیمی از این مقدار را از دست دادند. گروه هیپنوتیزم همچنین کاهش وزن را در طول یک دوره پیگیری 18 ماهه حفظ کردند، در حالی که گروه فقط CBT تمایل به بازیابی مجدد وزن داشتند.

یکی از مقاله‌های مروری Milling نشان داد که هیپنوتیزم می‌تواند به کاهش درد کودکان پس از جراحی یا درد مربوط به سایر روش‌های پزشکی کمک کند. یکی دیگر از مقالات مروری او نشان داد که وقتی صحبت از درد ناشی از زایمان و زایمان می شود، هیپنوتیزم در برخی موارد می تواند به طور قابل توجهی به مزایای مراقبت های پزشکی استاندارد - از جمله اپیدورال و داروها - بیفزاید.

دکتر دیوید اشپیگل، متخصص هیپنوتیزم و استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، می‌افزاید: «این برای ترک سیگار بسیار مفید است». نیمی از افرادی که می بینم یک بار سیگار کشیدن را ترک می کنند، نیمی از آنها تا دو سال به سیگار دست نمی زنند.» یک کارآزمایی تصادفی شده در سال 2007 روی 286 سیگاری نشان داد که 20 درصد از افرادی که هیپنوتیزم دریافت کردند موفق به ترک سیگار شدند، در مقایسه با 14 درصد از افرادی که مشاوره رفتاری استاندارد دریافت کردند. فواید ترک سیگار در میان سیگاری‌هایی که سابقه افسردگی داشتند، آشکارتر بود – که به مزایای بالقوه هیپنوتیزم اشاره دارد.

اشپیگل می گوید که هیپنوتیزم همچنین می تواند در درمان استرس، اضطراب و PTSD "بسیار مفید" باشد. تحقیقات نشان داده است که هیپنوتیزم حتی می تواند عملکرد سیستم ایمنی فرد را به گونه ای تغییر دهد که استرس را جبران کند و حساسیت به عفونت های ویروسی را کاهش دهد.

اما هیپنوتیزم دقیقاً شامل چه چیزی است و چگونه این مزایا را ارائه می دهد؟ اینجاست که اوضاع کمی تیره می شود. میلینگ می گوید: «اگر از 10 کارشناس هیپنوتیزم بپرسید که هیپنوتیزم چگونه کار می کند، احتمالاً 10 توضیح مختلف دریافت خواهید کرد.

تقریباً همه در این زمینه موافق هستند که تمرین هیپنوتیزم شامل دو مرحله است که معمولاً به آنها "القاء" و "پیشنهاد" می گویند.

اطلاعات بیشتر

منبع

https://taghirbavar.com/hypnosis/

  • ۰۰/۰۹/۱۳
  • zahra farzane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی