مشاوره و هیپنوتیزم

  • ۰
  • ۰

خواص نعناع

نعناع برای داشتن پوست سالم:

نعناع دارای خواص ضد خارش و ضد عفونی کنندگی است و اطمینان می دهد که پوستتان کاملاً تمیز شده است. به پیش گیری و درمان عفونت های پوستی کمک می کند. درمان و حذف زخم های ناشی از گزش حشرات مانند پشه, زنبور عسل, زنبور, پشه و زنبور سرخ. این بیماری التهابی است و از آن به عنوان یک ماده رایج در پمادهای دافع استفاده می شود.

10. جلوگیری از افسردگی با نعناع:

نعناع یک محرک طبیعی بسیار معطر است که باعث افزایش انرژی در بدن می شود. می تواند به صورت روغن یا تنفسی یا به صورت بخار به کار رود تا افسردگی و خستگی را بکاهد. ذهن را تحریک می کند, به آن نیرو می بخشد و حالت و کارکرد جامع بدن را افزایش می دهد.

11. نعناع برای کمک به شیردهی:

نعناع به درمان و بهبود نوک پستان های ترک خورده و سندروم روده تحریک پذیر کمک می کند.استفاده از روغن نعناع روی سینه مادر شیر مادر را به جریان پایدار بدون ایجاد آسیب به پوست حساس و از بین بردن درد نوک پستان کمک می کند.

12. نعناع برای جلوگیری از سرطان:

تحقیقات نشان داده است که برخی آنزیم های فعال موجود در نعناع به توانایی پیش گیری و درمان سرطان مجهز هستند.

 

جلوگیری از سرطان با مصرف نعناع

13. نعناع برای کمک به گرفتگی های ماهیچه ای:

زمانی که گلوی شما قرمز و تحریک می شود, ماهیچه های دور گردن و قفسه سینه ممکن است از عمل سرفه که با ناراحتی های اولیه و التهاب در طول مری آورده شده اند, آسیب ببیند. احتمالاً متوجه شده اید که پس از یک روز کامل سرفه, گلو و سینه بسیار خسته و زخمی می شود, پس استفاده از برگ های نعناع مفید است.

صدها سال پیش, مردم فهمیدند که برگ های نعناع توانایی کاهش التهاب و همچنین توانایی آرام کردن فعالیت حرکتی در ماهیچه ها را دارند و این به نوبه خود به جلوگیری از التهاب ناشی از آن کمک خواهد کرد. امروزه گیاهان مانند نعناع با نوشیدنی های داغ مانند چای بسته بندی می شوند.

14. نعناع برای مبارزه با اثرات سرماخوردگی:

وقتی یک سرماخوردگی معمولی دارید, تاثیرات فردی زیادی وجود دارند که بر شما تاثیر می گذارند. سوزش, درد, دشواری در تنفس و تولید خلط بیش فعال تنها تعدادی از نشانه های بسیار ناراحت کننده است که می توانید تجربه کنید, اما مصرف برگ های نعناع می تواند به تسکین دادن بخش عمده از اثرات آزار دهنده ناشی از بیماری کمک کند.

وقتی که برگ های نعناع برای کاهش تورم کار می کند، راحت تر خواهید بود و می توانید استراحت کنید. این منجر به کاهش آشفتگی هایی در سینه و گلو می شود. فعالیتی که در سرفه وجود دارد، اتلاف عمده انرژی دارد و فشار زیادی روی سیستم شما قرار می دهد، که باعث می شود بیشتر مستعد ابتلا به بیماری شوید.

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • zahra farzane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی