مشاوره و هیپنوتیزم

  • ۰
  • ۰

لاغری با تفکر

لاغری با ذهن

چگونه مدیتیشن ممکن است به ما در مدیریت وزن کمک کند

همانطور که مدیتیشن می تواند به ما در استرس، خواب، تمرکز و موارد دیگر کمک کند، می تواند بر رابطه ما با غذا خوردن و مدیریت وزن نیز تاثیر بگذارد.

وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، معمولاً به این فکر می‌کنیم که در کلاس اسپین شرکت کنیم یا سالاد را به جای همبرگر برای ناهار انتخاب کنیم. در نتیجه، ممکن است فکر کردن به نشستن در یک مکان و تمرکز افکار و انجام مدیتیشن برای کاهش وزن، غیر منطقی به نظر برسد. این نوع ادراکات فقط مشاهده بخشی از تصویر است. به خاطر داشته باشید که کاهش وزن صرفاً فیزیکی نیست و به سادگی سیاه و سفید نیست. ما به عنوان انسان موجوداتی احساسی هستیم و اذعان به این واقعیت در ایجاد یک رابطه سالم با غذا و کاهش بالقوه چربی بدن یا حفظ هر وزنی که برای بدن ما سالم‌تر است مفید است.

یک متاآنالیز در سال 2017 از 19 مطالعه مختلف را در نظر بگیرید که نشان داد روش‌های کاهش وزن معمولی (رژیم غذایی و ورزش) در کوتاه‌مدت کار می‌کنند، اما در نهایت وزن شرکت‌کنندگان در مطالعه پس از پایان برنامه‌ها دوباره به دست آمد. از سوی دیگر، پروتکل‌های کاهش وزن که شامل مداخلات ذهن‌آگاهی مانند مدیتیشن (علاوه بر خوب خوردن و ورزش) بود، در کاهش وزن و حفظ آن در میان شرکت‌کنندگان در مطالعه مؤثرتر بود.

بنابراین، چرا دقیقاً این امکان وجود دارد که مراقبه در کاهش وزن کمک کند؟ عوامل فیزیکی و روانی در بازی وجود دارد. متاآنالیز دیگری در سال 2017 نشان داد که مدیتیشن عمومی به کاهش سطح کورتیزول و پروتئین واکنشی C کمک می کند. بر اساس یک مطالعه در سال 2017، اگر سطوح کورتیزول ما به طور مداوم بالا باشد، این با تداوم چاقی در طول زمان مرتبط است.

از نظر روانشناسی، تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن ممکن است به کاهش پرخوری کمک کند. یک بررسی در سال 2014، 14 مطالعه مختلف را با هم مقایسه کرد و نشان داد که استفاده از مدیتیشن ذهن‌آگاه به عنوان مداخله شماره 1 باعث کاهش پرخوری و خوردن احساسی می‌شود. ثابت شده است که مدیتیشن سطح استرس ما را کاهش می دهد. در واقع Headspace استرس را در 10 روز کاهش می دهد. این مهم است زیرا استرس عاملی است که باعث می شود بسیاری از ما پرخوری کنیم. مدیتیشن به ما می آموزد که به جای متوسل شدن به مکانیسم های مقابله ای مانند افراط در غذا، کنار احساسات خود بنشینیم و بدون قضاوت آن را مشاهده کنیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع:

https://taghirbavar.com/slimming-with-the-mind/

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • zahra farzane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی