مشاوره و هیپنوتیزم

  • ۰
  • ۰

هیپنوتیزم در اصفهان

در حالی که بیشتر مطالعات بر روی هیپنوتیزم حضوری متمرکز شده‌اند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خود هیپنوتیزمی ممکن است با استفاده از ضبط‌های صوتی، فیلم‌ها یا برنامه‌های گوشی هوشمند امکان‌پذیر باشد. مطالعه ای بر روی بازماندگان سرطان نشان داد که اکثر مردم قادر به دنبال کردن صداهای ضبط شده برای هیپنوتیزم در خانه بودند8، و بسیاری از آنها مزایایی را درک کردند.

برای برخی افراد، ضبط، ویدیو یا برنامه ممکن است کاربردی تر از رفتن به مطب پزشک یا مشاور باشد. با این حال، مطالعات روی ابزارهای هیپنوتیزم خانگی، مانند برنامه‌ها، نشان داده است که بسیاری از آنها فاقد اعتبار علمی یا شواهدی دال بر اثربخشی آنها هستند.

در برخی موارد، یک فرد ممکن است بتواند یک جلسه اولیه هیپنوتیزم را با یک ارائه دهنده آموزش دیده انجام دهد که سپس می تواند تمرینات بعدی را برای انجام در خانه توصیه کند تا مزایای هیپنوتیزم درمانی را تقویت کند.

تا زمانی که تحقیقات بیشتری در مورد اثربخشی هیپنوتیزم خود هدایت شونده به تنهایی انجام نشود، بیماران باید قبل از شروع استفاده از هر گونه ضبط، ویدیو یا برنامه هیپنوتیزم با پزشک یا مشاور خود صحبت کنند.

آیا هیپنوتیزم به مشکلات خواب کمک می کند؟

با تشویق به آرامش و ایجاد فرصتی برای جهت دهی مجدد افکار و احساسات، هیپنوتیزم ممکن است ابزار مفیدی در افزایش خواب برای افراد مبتلا به شرایطی مانند بی خوابی باشد.

مطالعات کوچک مزایای خواب متوسط ​​را از هیپنوتیزم درمانی شناسایی کرده اند. در یک مطالعه، پیشنهاد "عمیق‌تر خوابیدن" در طول هیپنوتیزم باعث افزایش خواب با موج آهسته شد که برای بهبودی جسمی و ذهنی مهم است.

هیپنوتیزم درمانی ممکن است علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد، که هر دو به شدت با مشکلات خواب مرتبط هستند. برای درمان درد نیز استفاده شده است که می تواند باعث اختلال در خواب شود.

در حالی که هیپنوتیزم درمانی امیدوارکننده است، مطالعات بالینی بیشتری برای اثبات مزایای خواب آن مورد نیاز است. تجزیه و تحلیل تحقیقات موجود نشان داد که اکثر مطالعات خواب بهتری را در افرادی که هیپنوتیزم می‌کنند گزارش کرده‌اند، اما قبل از اینکه بتوان آن را به عنوان یک درمان استاندارد برای مشکلات خواب در نظر گرفت، مطالعات بزرگ‌تر و قوی‌تر لازم است.

آیا هیپنوتیزم درمانی برای هرکسی کار می کند؟

هیپنوتیزم درمانی برای همه کارساز نیست. محققان دریافته‌اند که افراد سطوح مختلفی از هیپنوتیزم پذیری دارند. اگرچه برآوردها متفاوت است، اعتقاد بر این است که تقریباً 15٪ از مردم به شدت پذیرای هیپنوتیزم هستند. حدود یک سوم افراد در برابر هیپنوتیزم مقاوم هستند و بعید است که از هیپنوتیزم درمانی سود ببرند.

افراد باقی مانده در یک طیف قرار می گیرند و ممکن است هیپنوتیزم به آنها کمک کند. در میان این افراد، تمایل به تغییر و نگرش مثبت می تواند احتمال هیپنوتیزم درمانی موفق را افزایش دهد. افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند نیز ممکن است برای پذیرش بیشتر هیپنوتیزم آموزش ببینند.

هیپنوتیزم درمانی تقریباً برای افراد در هر سنی قابل ارائه است. تصور می‌شود که نوجوانان راحت‌تر وارد حالت هیپنوتیزمی می‌شوند، اما بزرگسالان و افراد مسن نیز می‌توانند هیپنوتیزم شوند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

منبع:

https://taghirbavar.com/hypnosis/

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • zahra farzane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی