مشاوره و هیپنوتیزم

  • ۰
  • ۰

خواص گوجه

گوجه مناسب برای دیابتی ها:

تاثیر گوجه فرنگی بر روی دیابتی ها دو نوع می باشد. افرادی که از دیابت نوع یک رنج می برند سطح قند خون کمتری دارند، در صورتی که از محصولات دارای فیبر بالا مانند گوجه فرنگی استفاده کنند. از طرفی دیگر افرادی که از دیابت نوع دو رنج می برند، افزایش قند خون، انسولین و چربی را با مصرف این گیاه تجربه می کنند.

مطالعات نشان میدهد که دیابت نوع اول و نوع دوم با مصرف نا درست و بی اندازه فیبرهای مختلف ایجاد می شوند که همان میزان را به صورت بدون ضرر را در یک فنجان گوجه فرنگی می توان به دست آورد.

گوجه برای کاهش فشار خون بالا:

گوجه فرنگی ها حاوی پتاسیم هستند که یک گشاد کننده عروق می باشد که فشار خون را در ورید ها و شریان ها کاهش می دهد. این موضوع به افزایش گردش خون و کاهش سنگینی بر روی قلب و از بین رفتن ریسک فشار خون بالای مزمن کمک می کند. گوجه فرنگی با درصد پایین سدیمی که وارد بدن می سازد فشار خون را در حد پایین و نرمال نگاه می دارد.

مصرف گوجه برای کاهش فشار خون بالا

گوجه برای کمک به جلوگیری از عفونت دستگاه ادراری:

گوجه فرنگی خواص ادرار آوری دارد که تشکیل ادرار در بدن ما را تسهیل می کند. این موضوع به از بین بردن مواد سمی مانند آب آضافی، نمک و اوریک اسید کمک می کند. این گیاه وقوع بیماری هایی مانند عفونت های دستگاه ادراری و سرطان مثانه را کاهش می دهد.

گوجه برای کمک به جلوگیری از سنگ صفرا:

داشتن گوجه فرنگی در رژیم غذایی تان به جلوگیری از بروز سنگ صفرا کمک می کند. این موضوع به علت وجود تعدادی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها در این گیاه است.

گوجه نیروگاه ویتامین ها و مواد معدنی:

گوجه فرنگی منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است. این گیاه می تواند حدود 40٪ از ویتامین ث مورد نیاز انسان را تامین کند که این ویتامین مانند یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند. وجود ویتامین آ، پتاسیم و حتی آهن در گوجه؛ به عملکرد مناسب بدن ما کمک می کند. پتاسیم سلامتی اعصاب را تثبیت و آهن نیز به گردش خون کمک می نماید.

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • zahra farzane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی