مشاوره و هیپنوتیزم

  • ۰
  • ۰

هیپنوتراپی

هیپنوتیزم در اصفهان

هیپنوتیزم علمی اولین بار در ایران توسط دکتر شعبان طاووسی معروف به استاد کابوکی انجام شد. او را پدر هیپنوتیزم ایرانی می نامند. پروفسور کابوک گواهینامه خود را در زمینه روانشناسی هیپنوتیزم در آمریکا از سازمان بین المللی هیپنوتیزم دریافت کرد و پس از بازگشت به ایران انجمن هیپنوتیزم را تأسیس کرد.
کاربرد هیپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی

هیپنوتیزم درمانی یکی از روش های کلاسیکی است که برخی از روانشناسان برای ردیابی و حل مشکلات مراجعان از آن استفاده می کنند. هیپنوتیزم در درمان برخی از مشکلات روانی مانند استرس، استرس، فوبیا، حل مشکلات عاطفی و درمان برخی دیگر.

نگاه سریع
هیپنوتیزم علمی و عملی در دو قرن اخیر کشف شده است، نظرات مختلفی در مورد ماهیت هیپنوتیزم و چگونگی پیدایش آن توسط متخصصین ارائه شده است که در ادامه به بررسی مهمترین آنها می پردازیم.
نظریه آهنربای حیوانی
دکتر آن مسمر این نظریه و پیروان را کشف کرد که دلیل خواب هیپنوتیزمی، پیدایش این حالت در فرد، تأثیر نیرویی است که از دست و چشم هیپنوتیزور خارج می شود. به گفته مسمر، جهان هستی را می توان فراوان یافت و اگر این بدن انسان وارد بدن انسان دیگری شود، می تواند بیماری ها را درمان کند. او این را مغناطیس حیوان نامید و معتقد بود که وجود این حیوان در همه یکسان نیست و هرکسی قادر به اراده و استفاده از آن نخواهد بود.

نظریه خیره شدن به یک نقطه نورانی
دکتر برید، وین هولت و پیروان آنها کاشفان این نظریه بودند که گاز ثابت و یکنواخت یک جسم نورانی است که اعصاب چشم را تحت فشار قرار می دهد، که فعالیت سیستم عصبی مرکزی را کاهش می دهد و منجر به هیپنوتیزم می شود. برید معتقد بود که در هیپنوتیزم، مغز انسان مجذوب فکری می شود که تحت تأثیر افکار و محرک های دیگر است، بنابراین وقتی فکری تقویت می شود، افکار را تحت الشعاع قرار می دهد و باعث توقف فعالیت های دیگر می شود.

 

نظریه تلقین
پیشگامان این نظریه می گویند که هیپنوتیزم مجموعه ای از تلقین و تلقین به خود است. تلقین، القای فکری است که ناخودآگاه به عمل تبدیل می شود. تلقین ایجاد حالت روانی خاصی در فرد است که ایده را به عنوان واقعیت می پذیرد. تلقین عبارت است از القای افکار در افراد و ذاتی با حرکتی که باعث ایجاد واکنش های حرکتی در افراد می شود، ماهیت این نظریه را می دهد.

راه های القای تلقین می تواند محرک های یکنواخت مانند نوازش بدن یا محرک های قوی نور شدید یا صداهای موثر باشد که بر اعصاب اثر می گذارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

منبع:

https://taghirbavar.com/hypnosis/

  • ۰۰/۰۹/۰۱
  • zahra farzane

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی